Télen is egészségesen – Influenza Blog

Télen is egészségesen

2018-02-09 | 16:11 Egyéb Influenzaellenes Tudástár

Bár szervezetünknek többféle vitaminra is szüksége van – télen főképp -, az immunrendszerünk támogatásához ezek közül a C-vitamin és a D-vitamin a legfontosabb. A vitaminok nélkülözhetetlenek szervezetünk számára, előállítani azonban legtöbbször nem tudjuk őket, így a táplálékkal kell bevinni azokat.

Télen ráadásul hajlamosabbak vagyunk zsírosabb, vitaminokban szegényebb ételeket fogyasztani, és egy kicsit ellustulni, pedig ilyenkor kell igazán dolgoznunk az egészségünkért!

A C-vitamin az egyik legalapvetőbb vitamin, amire szükségünk van. C-vitamint tartalmaznak a télen is beszerezhető citrusfélék, különösen a citrom, de a paprika, az alma, a brokkoli és a homoktövisbogyó is jelentős C-vitamin-forrás. Az aszkorbinsavat akár vitaminosvizekkel is pótolhatjuk. A savanyúságok közül is bátran válogathatunk, közismert például a savanyú káposzta magas C-vitamin tartalma!

A szervezetünk számára szükséges vitaminok és nyomelemek nemcsak a zöldségekben és gyümölcsökben találhatóak meg, hanem egyéb élelmiszerekben is. Többek között a máj, a tojás és egyes növényi olajok is kiváló vitaminforrások! Emellett táplálékkiegészítőkkel, vitaminnal dúsított vízzel is, mint amilyen a VIWA vitamivíz is sokat tehetünk az egészségünk megőrzéséért.